Saturday, April 20, 2013

Sverige - Norge



Sverige/Rootsi

Populatsioon : üle 9.5 miljoni elaniku.
Naaberriigid : Norra ja Soome
Ametlikud riigikeel(ed) : rootsi keel
Pealinn : Stockholm
kuningas : Carl XVI Gustaf
Raha ühik : Roots kroon (SEK)



Norge/Norra


Populatsioon : üle 5,051 miljoni elaniku.
Naaberriigid : Rootsi, Soome ja Venemaa
Ametlik(ud) riigikeel(ed) : norra ja uusnorra
Pealinn : Oslo
kuningas : Harald V
Raha ühik : Norra kroon (NOK)







Miks ma alustasin Rootsist ? Sest ma käisin täna ära ka Rootsis. Sain kogeda seda ''toidu ostmist Rootsist, kuna seal on odavam'' . Vähemalt norrakate jaoks. Sain ka sealt pisikese kommipaki Eesti, kuna seda ei müüda ei Eestis ega Norras. Vähemalt, ma pole kusagil näinud seda.
Paljudel norrakatel on oma suvilad, ei selle kohta ei saa suvila öelda. Kuna enamus käib seal talvel. Inglise keeles vist öeldakse 'cabin' või midagi sellist. Ma usun ja loodan, et te saate ise aru mdia ma silmas pean. Igaljuhul, väga armas majake oli. Sain ka skooteriga sõita mägedes ja ise proovida sõita. Ülipalju lund oli, vähemalt minu jaoks. Norralase jaoks olevat olnud väga vähe lund.
Vaade oli seal mägedel vapustav. Ümberringi olid kuskil 1400 m kõrgused mäed ( merepinnast).
Käisime ka kohvikus söömas, kus oli ''Rootsi laud'' ehk siis buffee. Väga head toidud olid.
Ja nüüd olen praegu õnnelikult enda Norra kodus tagasi.
Kevad ilmad on Norras kui ka Rootsis väga arusaamatud. Sa ei saa öelda hommikul missugune ilm tuleb, kuna kui sa vaata et oh, päike paistab, siis järgmine hetk võib tulla mõnusalt pisikese tormiga lund ja kuskil pooltundi hiljem on päike janiilasta terve päev. Rootsis oli lõpuks päike kui ka lumesadu korraga. Seega, nagu ma ütlesin arusaamatu.
Aga mida ma tegin eile, reedel (19.04) ?
Esimesed kaks tundi olid hispaania keelt, kuhu ma sattusin kogemata. Eneseteadlikult läksin ma norra keele tundi.. Aga vähemalt sain uusi inimesi teadma. Seega midagi positiivset :)
Ülejäänud päeva oli mul kunst, kus ma jätkasin karpide tegemist. Järgmine nädal panen sellest pildid, siis saate täpsemalt aru :). Ülejäänud õhtu olin ma kodus, kuna ma olin niinii väsinud.
Enne pilte ütlen ära, et ma pole fotograaf + ma teen pilte telefoniga. Tuues näiteks selle vaate, mis oli uskumatult superilus, aga telefoni ei jäänud see selline, pluss see vaade oli liiga suur et ühele pildile jäädvustada. Aga sellegi poolest, et natukenegi aimu oleks :







Riigipiir. Esimesepeal peaks olema linna nimi mida ma öelda ei oska ja all siis Sverige. .
Piiripeal oli ka toidupoe buss. Esimene koht kus norrakad saavad osta odavamalt süüa.





Kohvik, kus me sõime.



Natuke vaadet, skuuter, 'cabin' ja veel vaadet.







Palju päikest teile, Eesti ! :)
Tsauki.

No comments:

Post a Comment