Thursday, April 18, 2013

kell on 12.21 . Praegu on söögivahetund. Tapsustades louna oma, mis on siin, Norra koolis, pikim. See on ligi 45 minutit. Voiks oelda ka louatund selle kohta siis. Ülejääud vahetunnid on siin selle eest 5 minutit ühe erandiga. Hommikusöögi vahetund mis on kümme minutit.
Igaljuhul, paeva hommikust raakides. On olnud 4 tundi. Kaks inglise keelt ja kaks norra keelt.
Norra keeles oppisid nad kokku-lahku erinevustest, dialektidest.
Tunnistan ulesse kohe, et ma laksin mugavamat teedpidi siin Norras - inglise keele peale,
aga ma uritan end kokku votta ja prakiseerida nuud kohalikus keeles.
Inglise keeles oli teemaks Ameerika - kes/mida teab selle riigi kohta ja fakte.
Praegu istun matemaatikas voi oigemini peaks olema matemaatika, kuid opetaja on haige ja siis koik peavad iseseisvalt oppima testiks, mis praegusel klassil tuleb jargmine esmaspaev.
Ehk siis ma teen enda matemaatikat, vahemalt uritan teha. 


 Kuigi ma alustasin selle teemaga esmaspäeval on praegu neljapäev ja kell on siin 23.18, teiemõistes siis 00.18. 
Ma proovin teha kiirkokkuvõte viimase aja tegevustest, ja järgmise postituse teha siinsest kultuurist või õpilastest. Mingi aeg üritan ka igast võimalikust asjast pilte postitada, et kes pole näinud saaks aimu, milline siin on.
Nagu esmaspäeval alustatust võib lugeda, olen ma osalenud aktiivselt tundides.
Jep, igas viimses kui tunnis. Hommikuti olen alati isegi õigel ajal kohal :)
Alustame pühapäevast, kui ma magasin pool päeva maha, ning läksime kella kolmeks Mona vanemate juurde. Söögiks oli pitsa ja limonaad. Üks mu põhitoite siin. Aga see on meeletult hea. Magustoiduks oli jäätis ja kohvi.
Mängisin veel norra kaardimänge Mona ja tema õe lastelastega. Üks on kuuene teine kaheksane.
Sain oma algaja õnne :).
Ülejäänud päeva istusime Mona juures ja ma internetis, tehes koduseid töid ja suheldes teistega.
Järgmine päev. Esmaspäev. Peale ülalmainitud tunde, olin ma ka teaduse tunnis. Kust nad õppisid kellesse laps läheb. See oli gümnaasiumi esimene klass.Mona klass. Seletan seda koolisüsteemi täpsemalt kui ma räägin siinsetest inimestest ja koolist järgnevates blogi sissekannetes.
Igaljuhul. Esmaspäeva htul istusime Monaga kodus ja vaatasime Hobbitit. Päris hea oli isegi. Soovitan :).
Teisipäeval oli mul terve päev disaineri kunstitund. Alustasin mütsi tegemist. Tunni teemaks ongi müts.
Kuna õpetajatel on teisipäeviti kell kaks koosolek, saavad õpilased juba selleks ajaks lahti.
Sain kokku kahe draamateatri õpilasega ja läksime sööma, kust üks läks bussipeale ja koju. Teise õpilasega - Iseliniga - läksime linnapeale ning siis tema poole. Istusime netis.
Kuna Comeniuse ajal oli tema pool Portugalist pärit tüdruk, oli ta laenanud õpetajalt madratsit, kuhu ta magama panna. Viisime selle tagasi, liikusime ringi õues ja tegime natuke pilte. :D
Kolmapäeval olin ma esimesed kaks tundi draamateatris. Mind pole vist üheski klassis niimodi tutvustatud ja eesti keele kohta küsitud kui seal klassis. Väga toredad inimesed olid koos. Mitte, et siin oleks inimesi, kes pole toredad, aga siiski.  .
Tegin tunnis harjutusi kaasa. Andsid erinevad olukorrad ja pidid näitlema neid. Kiitsid mu oskust. :)
Nägin ka nende näidendeid milelga nad lähevad lasteaiale esinema. Kuigi ma teksti väga ei jagand, tundus head olevat.
Järgmised kaks tundi olin ma raamatukogus, kus ma kirjutasin Mona jaoks teksti. Kõikidele õpetajatele pannakse kodulehel ülesse infoks kaua ma olen siis ja tutvustav tekst. Tegelikult on see kõigile, aga õpetajad loevad peamiselt.
Järgised kaks tundi olin ma kehalises, kus me mängisime frisbit ja võrkpalli. Ning siis kaks viimast tundi olin jälle disaineri tunnis, kus kõik tegid endale riideid ma tegin seda mütsi edasi, kuna ma olen siin veel ainult nädala ja ma ei jõuaks valmis muidu.
Õhtul, sain kokku enda eelmise aasta host'i Kinega, kellega käisin väljas söömas, ja siis linnapeal. Väga tore oli. Ma ei tea ühtegi inimest, kes naerab nagu mina -  igaasja peale. Tohutult positiivne :).
Neljapäeval, ehk siis täna. Esimesed kaks tundi olid inglise keel. Järgmised kaks tundi olid matemaatika, milleajal mina kirjutasin inglise keele kirjandit. Raske teema oli . Ja siis oli lõunapaus ja siis kolm tundi disaini, kus ma alustasin uue mütsiga, kuna vana läks untsu ning teised tegid oma kleite/pluuse/särke/pükse/seelikuid edasi.
Õhtul, tulid siia Mona juurde külalised.  Ülimalt hea õhtusöök. Kartulipuder, Islandi moodi tehtud Salmon (pistaatsia pähklite ja juuriviljadega) ning pepsi ja magustoiduks kohv ja jäätis maasikate, šokolaadi kastme, pähklite ja kommidega. Väga hea oli.
Hiljem käisin üksi uudistamas ümbrust. Või täpsemalt otsisin ühe, nagu meil eesti on hypermarketid need suured Rimid või Prismad, siin on siis coop hypermarket - obs.
Ma arvan et see on praeguseks tegevuste kirjutamiseks kõik.
Kell on 23.59.
Tsauki :)

No comments:

Post a Comment