Saturday, April 13, 2013

Hilsen fra Norge :)

Enne kui ma miskit kirjutama hakkan, siis ma tahaksin vabandada kirjavigade parast seoses tapitahtede puudumise voi teisisonu norra keelse klaviatuuri parast. Enne kui keegi midagi kommenteerida jouab voin oelda, et seda ei saa eesti keelseks panna.
Teen siis kiire kokkuvote igast paevast, ja uritan hakata ohtuti taitma blogi oma tegevustest, ja proovin teha rohkem pilte, et saaksite naha rohkem sedakanti voi siis siit umbritsevat kus ma reisin :)
Alustaks siis algusest.

Puhapaeval joudsin ara kaia Trondheimis muuseumis nimega Rockheim, mis on muusika ajaloost tapsemalt rocki ajaloost, saad tutvutad sellega erinevatel sajanditel, mangida muusikapillidega ( trumm, elektrikitarr, klaver, bass) ja ka laulda mikrofoni, sammuti dj pulti keerutada, laulu miksida ning ka nn seinale kirjutada. Ka nagi ara vana aja mooblit.
Natuke pilte :




Hiljem sai kulastatud ka kindlust, vanalinna ja rongijaama, kus me ootasime ligi 5 tundi, voibolla isegi kauem rongi, millega me soitsime terve oo.
Pole just koige toredam tegevus, arvestades, et oosel oli lumetorm, mida lahemale siia joudsime ja rong naitas kuni -10 kraadi kulma.
Jep, mina oli see onneseen, kes suutis kohe haigeks jaada :)
Kohale joudes oli Mona tulnud meile opetaja Mardigmida jarele ning laksime tema poole sooma, sain pesus kaidud ja riided vahetatud.
Neile, kes veel ei tea on ta siin Mo i Ranas Polarsikelese keskkooli kunsti uks opetajatest.
( sain tana teada et neid on selle osakonna peale ligi 9).
Koolis osalesin oma esimestes tundides siiin Norras, milleks olid muidugi kuntitunnid, aga see oli rohkem sisseelamiseks. Ja sain siit lapaka kus teha enda koolitoid. Sest siin on igaluhel vaja, vahemalt kunstiosakonnas ja draama osakonnas ka (vist) omale lapakat. Koolist on laenutamise voimalus.
Hiljem kaisin teise kunsti opetaja juures ohtutamas. Hasti tore oli. Ja ulmeliselt palju lund tuli maha. Pole elusees nainud niiipalju .
Hiljem siis koju magama.
Teine paev.
 Uued klassid, uued tunnid, uued inimesed.
Tapselt nagu sikuski, algab siingi kool kell 8.30. Enda onneks voin oelda, et saan autoga kooli. Seega, pole hullu :)-
Juba teisepaeva ohtu poolikul olin ma niii labi, et ma vajusin mitmeid kordi teleka ette peale kooli ara. Tegelikult tuli opetaja Mardim koos enda voorustajaga teise kunstiopetja mulle jargi ja viis meid linna,. Uudistasime opetaja Mardimiga natuke kaubanduskeskustes, kuni Mona ja Benta olid kunstiinieste koosolekul. Seejarel liikusime sooma. Lisaks veel uks kustiopetaja.
Sel ohtul tuli muusikaopetaja tagasi Eesti - tapsemalt alustas tagasi teekonda. :)
Kolmas paev.
Kaisin Comeniuse projektiga Nesnas. See asub ookeani aares, v tapsemalt sissetulev fjord, aga ookeanit on kohe naha. Kaisime ulikooli taga lumest skulptuure ehitamas. Teemaks on siis roheline. ehk siis sinna alla kuulub taaskasutamine jnejne.
Siinne Comeniuse pojekt koosnes Latist, Norrast, Portugalist, Tsehhist ja Prantsusmaast, kui ma nuud ei eksi.
Hiljem tagasi Mo i Ranasse joudes liikusin koju kus ma sain riideid vahetama ja liikusime Monaga H&M-i. Natuke shopingut vahelduseks jalle. Tgeleik plaan oli vaatama minna kas seal on paikeseprille, just sellised, nagu ma suutsin unustada lennukisse.
Hiljem liikusime jargmise opetaja juurde ohtusoogile. Ta oli voorustajaks latist parit opilasele ja tal oli ka minuvanune tutar. Seega veel tuttavaid inimesi. Jee :)
Vaga tore oli  !
Neljas paev.
esimesed kaks tundi Draama klassi !! Asi mida ma oodanud olin. Vaga armsad inimesed olid. Vaatasin esmaskursuslastega tese klassi etendust. Tegid proovi. Vaga lahe oli !
Siis tuli kauaoodatud soogivahetund ning uus klass oli jarjekordselt kunst. Ja jallegi uus klass. Uued inimesed. Aga selle eeest ullatavalt julged, ja vaga sobralikud ! Julged sellepoolest, et siin tunduvad pooled kartvat inglise keelt raakida, et raagivad valest voi midagi. Aga see on jaburus. Mu keeleoskus on hullem kui ma ei tea kellel :D .
Koigeparem sellepaeva osa oli alles tulemas. Vaba ohtu. Sain ennast valja puhata :)
Nii, kaes ongi juba reede. Mis siis ara tehtud sai ?
Kool Esimesed kaks tundi norra keel. Pidin pikka kirjelduse endast kirjutama. Kui aus olla, ma ei maletanud pooli asju mida me koolis oppinud olime, aga oppisin uusi asju kull natuke sellest.
Ma pean andma opetajatle endast tutvustava kirja sest nad tahavad panna selle kooli ajalehte, mis tahendab et pilt laheb kooli telekasse ( Kes eelmine aasta projektiga kaisid Norras, teavad mida see tahendab ). Vaga jube.
Mis veel head ?
Ulejaanud tunnid olid mul jalle kunstitunnid. Kes veel aru pole saanud, siis ma olen kunstisuuna peal.
Parast kooli liikusin koju ning ohtul klassioega olin linnapeal kuni Mona teatris oli.
Siis vottis ta linnast autoga peale ja sain Norra koju tuttu.
Tana, voi tapsemalt kellajargi nuudseks eile, ehk laupaeval kaisin Mosjøneis. Ma arvatavasti kirjutan selle linna nime valesti. Ajalooline linn. Suviti on selles linnas maailma koige pikem kunstinaitus. See tahendab et terve tanav koosneb majadest, kus on valjas kunstinaitus.
Sain nahtud jalle killuke rohkem Pohja-Norrast.
Ja siin me nuud oleme, siin on kell 00.23. Eestis peaks siis olema kell 01.23.
Ma proovin blogi nuud tihedamalt ja sisukamalt taita. Tahtsin teha lihtsalt kiirkokkuvote siiani tehtust.
Tsauki :)

No comments:

Post a Comment